Yol personelinin istek ve önerileri Sivrikaya’ya sunuldu

2014-11-05-03YOLDER Yönetim Kurulu Başkanı Özden Polat, Başkan Yardımcısı Hasan Yıldız, Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Koçak ve YOLDER üyeleri Mesut Kuşçu, Halim Bülbül, Mehmet Durmaz, Hayrettin Esat Şahin ile birlikte Devlet Demiryolları (TCDD) Yol Dairesi Başkanı Selahattin Sivrikaya’yı makamında ziyaret etti. Toplantıda Üstyapı Şube Müdürü Mevlüt Özkara ile Etüt Proje ve Personel Şube Müdürü Cengiz Süngü’nün de hazır bulundu. Polat, YOLDER olarak yol yapım ve işletim personelinin tüm mesleki sorunlarıyla ilgilenmeyi, bu konuların çözüm yollarının bulunmasında önderlik etmeyi görev edindiklerini hatırlattı. Yol bakım ve işletim personeli arasındaki bilgi alışverişini, yardımlaşma ve dayanışmayı sağlamayı amaçladıklarını anlatan Özden Polat, İzmir Üniversitesi ile ortaklaşa gerçekleştirdikleri, yol personelinin kurumsal memnuniyetine ilişkin anketin sonuçları hakkında bilgi verdi.

Yol Dairesi Başkanlığı ile üyeler arasında iletişimde kopukluklar olduğunu söyleyen Polat, bu kopuklukların bölgelerden, orta ve alt kademe yöneticilerden kaynaklandığının altını çizdi. YOLDER Yönetim Kurulu Başkanı Özden Polat, TCDD Yol Dairesi Başkanı Selahattin Sivrikaya’ya yol personelinin yakınmalarını anlattı, öne çıkan istek ve önerilerini içeren bir dosya sundu. Polat’ın Sevrikaya’ya sunduğu dosyada şunlar yer aldı:

 

Sayın Selahattin SİVRİKAYA
TCDD Yol Dairesi Başkanı

Yol personelinin kurumsal memnuniyeti yüzde 9’lar düzeyinde

Derneğimiz üyelerinin kurumsal aidiyetlerini ve iş memnuniyetini ölçmek ve bu ölçüm sonuçlarından hareketle mesleki ve özlük hakları açısından beklentilerini belirlemek amacıyla İzmir Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü işbirliğiyle “Kurumsal Aidiyet ve İş Memnuniyet Anketi” gerçekleştirdik.
Anket sonuçları bizlere, daha iyi hizmet üretebilmek ve çıtayı yukarıya çekerek alanımızda uluslararası düzeyde daha saygın bir noktayı yakalayabilmemiz için işgücü kaynağına yönelik olarak kat edilmesi gereken yollar olduğunu da gösteriyor.
Anket verilerine göre ne yazık ki altyapı personelinin kurumsal memnuniyeti düşük. Kurum uygulamalarından memnun olanların oranının yüzde 9’lar düzeyinde olması hem TCDD hem de YOLDER olarak üzerinde düşünülmesi ve memnuniyet oranının artırılması için gereken çalışmaların ivedilikle başlatılması gerçeğini ortaya koymaktadır.
Ankete katılanların çok büyük bölümü;

  • Yönetişim çabalarını yetersiz buluyor,
  • Uygun seçenekler yakaladığında kurumdan ayrılma eğiliminde,
  • Kurumun sağladığı olanaklardan hakkaniyetli olarak yararlandırılmadıklarını düşünüyor,
  • Başarılarının ödüllendirilmediğini vurguluyor,
  • Kurumsal bürokrasi ve uygulamaların iş verimliliklerini olumsuz etkilediğini belirtiyor,
  • Mesleki, teknik ve kişisel problemlerinin çözülmesine yeterince odaklanılmadığından yakınıyor,
  • Kurum içi iletişim kanallarının etkin olmadığını belirtiyor,
  • Kariyer planının tatmin edici olmadığını ve yeterince terfi olanakları içermediğini söylüyor,
  • Özellikle işe özgülenebilecek ödemelerinin yapılmamasından, bu haklarını aramak için idari yargıya başvurmaya zorlanmalarından ve verilen idari yargı kararlarına uygun düzenlemelerin zamanında yapılarak aynı yakınmaların önlenmesi için önlem alınmamasından yakınıyor.

Derneğimiz, üyelerinin yukarıda belirtilen sorunlarının çözümüne ışık tutacak çalışmalarda da bulunuyor ve zaman zaman bu çalışmalarını kuruluşumuzla paylaşıyor. Anket verilerinin sorunların azaltılmasına, verimliliğin ve çalışan mutluluğunun arttırılmasına katkı sağlayacağını düşünüyoruz.
Bir çok kez Kurum İdari Kurulu gündemlerine de alınmasına rağmen henüz çözümlenemeyen taleplerin bazılarının karşılanmasında bağlı bulunduğumuz dairemizin gerekli adımları atmasını bekliyoruz.

Yol bakım onarım şefi görevde yükselme sınavında müfredatın fazlalığı

Sınava hazırlanmak için yaklaşık bir ay süre içerisinde 650 sayfadan sorumlu tutulmaları üyelerimiz arasında ciddi hoşnutsuzluğa ve infiale neden olmuştur. Aynı süre içerisinde sınava alınan diğer birim personelinin daha az konu çalışmaları üyelerimiz arasında “Bizim sahibimiz yok”anlayışını iyiden iyiye yerleştirmiştir. Bundan sonraki sınavlarda bu duruma dikkat edilmesini dileriz.

Görevde yükselme ve unvan değişikliğinin düzenlenmesi

2011 yılında yürürlüğe giren TCDD Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği birçok yol personelinin görevde yükselmesinin önünü kesmektedir. Nitekim bu nedenle de imkanını bulan yetişmiş arkadaşımız başka birimlerde çalışmak üzere başvurup adeta Yol Servislerinden kaçmaktadırlar.
Bu durumun önlenmesi için derneğimizce hazırlanan ve ilgililerle paylaşılan alternatif yönetmelik mutlaka dikkate alınıp değişiklikler buna göre yapılmalıdır.
Endüstri Meslek Lisesi dışındaki liselerden mezun olan Hat Bakım Onarım Memuru ve Yol ve Geçit Kontrol Memuru unvanında çalışan arkadaşlarımızın başka birimlere geçiş taleplerinin önü açılmalı kurumda kariyer hedeflerine ulaşmaları için yardımcı olunmalıdır.

Sağlık şartları sebebiyle personelin gişe hizmetlerine alınması

Beden kabiliyetleri ve psiko teknik yönetmeliğine göre grup değiştirmesi gereken personel gişe memuru unvanıyla diğer birimlerde çalıştırılmaktadır. Yol Dairesi’nde belli dönem çalışmış ve bilgi birikimine sahip bu kişilerin zaten ihtiyaç olmayan gişe hizmetleri yerine kendi işyerlerinde memur olarak çalışmaları dairemiz için kayıp yerine kazanca dönüşecektir.

1401 modellerin kaldırılması

Yol bakım onarım şeflerinin lokomotif turneleri için trende görevli makinistlere imzalatmaları gereken 1401 modeller uygulamada yaşanan bazı sorunlar ve tüm trenlerde tabletlerin kullanılmaya başlanmış olmasından dolayı güncelliğini yitirmiştir. Bu modellerin kullanımdan kaldırılması gereksiz kırtasiye ve prosedürü azaltacağı gibi arkadaşlarımızın da memnuniyetini artıracaktır.

Turne kilometre tazminatlarının ödenmesindeki farklı ve yanlış uygulamalar

TCDD Memur ve Hizmetlilerine Verilecek Harcırah ve Harcırah Karşılığı Hizmet Tazminatlarına İlişkin Tüzük’ün “Turne Tazminatları” başlıklı 14. maddesinde,
“Bölgeleri içinde turne veya diğer amaçlarla yapacakları her türlü görev seyahatlerinde
a) Şube şefi ve yardımcısı, kısım şefi, tesisler şefi ve yardımcısı ile yol ve tesisler sürveyanlarına her kilometre için,
b) Yol takım çavuşu, tesisler çavşuu ve yol bekçilerine her yirmi dört saat için turne tazminatı ödenir.
Turne tazminatının 4 saat ve daha az seyahatler için 1/3’ü, 8 Saate kadar (8 saat dahil) seyahatler için 2/3’ü, 8 Saatin üzerindeki seyahatler için tümü ödenir.
Turne tazminatlarının hesabında, hareket cetvellerinde veya turne grafiklerinde yazılı kat edilen kilometre veya saat toplamına göre her ay hazırlanan ve amirlerince onaylanan puantaj cetvelleri esas alınır” denilmektedir.
Mali İşler Daire Başkanlığı’nın 1 Haziran 2007 tarihli emrinde, “Turnenin ancak (oto, oto drezin, çekici oto, lokomotif gibi) mutlaka bir demiryolu aracı ile yapılacağı açık olup, buna ilişkin tazminatın hesabında da demiryolu kilometresinin esas alınacağı tabiidir” denilmektedir.
Kuruluşumuzda görev yapan personelin görev özelliklerinden kaynaklanan turne tazminatı hakları, Harcırah Kanunu’nda ve TCDD Memur ve Hizmetlilerine Verilecek Harcırah ve Harcırah Karşılığı Hizmet Tazminatlarına İlişkin Tüzük’te düzenlenmiştir.
Tüzüğün bu düzenlemesine uygun olarak kuruluşumuz yol bakım ve onarım hizmetlerini gerçekleştiren yol bakım ve işletim personeli, uzun yıllar sorunsuz ve çekişmesiz bir şekilde turne tazminatlarını almışlardır.
Son zamanlarda, bölge müdürlükleri arasında farklı uygulamalar yapılması ve bazı bölge müdürlüklerince turne tazminatlarının ödenmemesi nedeniyle TCDD bünyesinde yol yapım ve işletim personeli olarak görev yapan üyelerimizden derneğimize pek çok yakınma gelmektedir.
Hatırlatmak isteriz ki, yol bakım onarım müdürlerinin turne tazminatlarının ödenmemesi, hakkaniyete aykırıdır. Turne tazminatlarının ödenmesinin önünde hiçbir hukuki engel bulunmamaktadır. Yol bakım onarım müdürlerinin turne tazminatları geriye dönük alacaklarını da kapsayacak şekilde, zaman geçirmeden ödenmelidir.
Bu kapsamda, yol bakım onarım müdürlerinin maruz kaldıkları haksız uygulamanın ortadan kaldırılarak mağduriyetlerinin giderilmesi, birimler arasında anlayış ve uygulama birliğinin sağlanması için, Mali İşler Dairesi Başkanlığı’nın 07.01.2014 tarih ve 4285 sayılı yazısının iptal edilerek ilgili birimlere turne tazminatı ödemelerinin yapılması konusunda gerekli emrin verilmesini arz ediyoruz.

Özden POLAT
Yönetim Kurulu Başkanı

Genel

Genç YOLDER Yola Çıkıyor

TweetYOLDER’in, genç bakım personelinin katkılarıyla daha da güçlenmesine destek olmak, kuruma yeni katılan gençlerin beklentilerini yönetime yansıtmak, kurumda kuşaklar arası iletişimi güçlendirmek ve kalıcı bir genç demiryolu bakım personeli platformu oluşturmak amacıyla yola çıkan YOLDER’in genç üyeleri Yönetim Kurulu’ndan tam destek aldı. Bornova Belediyesi Altındağ Atatürk Kültür Merkezi Sivil Toplum Yerleşkesi’nde düzenlenen toplantıda Genç YOLDER […]

Devamı
Genel

OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTISI’NA ÇAĞRI

Tweet OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTISI’NA ÇAĞRI Sayın Üyelerimiz, Demiryolu Bakım Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (YOLDER) Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı 20 Nisan 2023 Perşembe günü 11.00-13.00 saatleri arasında TCDD 3.Bölge Müdürlüğü Kültür ve Sanat Merkezi, Alsancak/İZMİR adresinde yapılacaktır. İlk toplantıda yeterli çoğunluğa ulaşılamadığı takdirde ikinci toplantı 01 Mayıs 2023 Pazartesi günü aynı gündem ile aynı […]

Devamı
Genel

YOLDER Yönetimi görev dağılımı yaptı

TweetYOLDER Yönetim Kurulu üyeleri 23 Ekim 2021 Cumartesi günü çevrimiçi olarak düzenlenen Yönetim Kurulu Toplantısı’nda bir araya geldi. Toplantıda yeni dönemde izlenecek yol haritası görüşülürken, Yönetim Kurulu Üyelerinin görev dağılımı da yapıldı. Buna göre, Yönetim Kurulu Başkanlığına Şakir Kaya, Başkan Yardımcılığına Mesut Kuşçu, Genel Sekreterlik görevine Tarkan Erdemir, Saymanlığa ise Emre Yiğit seçildi. Metin Güneş […]

Devamı