Hemzemin geçit sorunu için önerilerimiz Genel Müdürlük’te

2013-05-15-01Doğrudan sorumlu olmamasına karşın Devlet Demiryolları (TCDD) aldığı önlemler ve çalışmalarla hemzemin geçit kazaları azalmış, ancak tamamen sona ermemiştir. Hemzemin geçit kazalarını önlemek için yapılacak en önemli çalışmanın geçitlerin kontrollü hale getirilmesi oldu aşikardır.
Hemzemin geçitlerdeki ölümlü kazaların yanı sıra maddi kayıpların azaltılması için hemzemin geçitlerle ilgili olarak bir çalışma yürüten Demiryolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’ne YOLDER olarak belirlediğimiz noksanlıkları bir dosyayla ilettik. Dosyada yeni bir yönetmelik taslağı da sunduk.
Bir sivil toplum kuruluşu olarak sosyal sorumluluğumuz gereği ve üyelerimizin rahatsızlığını gidermek açısından yönetmelik taslağı çalışmasını önemsiyor ve takdirle karşılıyoruz. Ulaştırma, Denizcilik ve Habercilik Bakanlığı’nın ve Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü’nün aldığı önlemler ve kararlarla hemzemin geçit kazalarının daha da azalacağına inanıyoruz.
Görüşlerimiz:
“Mevcut hat boyunca, tren hızının 120 km/s.’in üzerini aşan yerler için hemzemin geçit önerilmemelidir. AB komisyonluğunda bu durum görüşülmektedir.
Özellikle, yeni nesil DMU ve EMU setler, hafif malzemelerden imal edilmektedirler. Bu sayede, yeni nesil bu setler, konvansiyonel hatlarda, eski tren setlerine göre daha fazla hız yapabilme imkanı tanımaktadır. Seri hareket edebilmektedirler. 120 Km/s ve üzeri hızlarda, hemzemin geçitde yaşanacak olası bir kazada (özellikle kamyon, tır, iş makinesi, otobüs gibi karayolu araçlarıyla) ciddi oranda can kaybı durumu söz konusu olacaktır.
Hemzemin geçit işaret ve güvenlik sistemlerinin sorumlulukları, ilgi yönetmelikte de belirtildiği üzere, karayolunun bağlı olduğu kurum / kuruluşlarca yapılmalıdır. Yetki alanı ayrılıklarının çözümü için maksimum süre, işler durumdaki demiryolu ve karayolu kesişmeleri için en fazla 1 ay, bakım dolayısıyla geçici olarak işlemeyen demiryolu veya karayolu için ise, en fazla 3 ay içerisinde çözümlenmelidir. Bunun yanı sıra, ışıklı uyarı sistemleri ve otomatik bariyer sistemleri gibi güvenlik sistemlerinin periyodik bakımlarından da sorumludurlar. Bakım raporları, sistemleri üreten firmalarca belirlenir. Bu periyotlara uyulup uyulmadığı ve ilgili bakım raporlar arşivlenmelidir. Yerleşim alanları dahilindeki otomatik bariyer sistemlerinde, “otomatik arıza bildirim sistemi” olan yeni nesil bariyerler kullanılma zorunluluğu getirilmelidir.
Yönetmelikte ilgili paragrafta, “Tren hızlarının en fazla 120 km/s, seyir momentinin 3000’e kadar olduğu konvansiyonel hatlarda trafik işaretlerine sahip demiryolu hemzemin geçitler serbest olarak açılabilecektir. Tren hızlarının en fazla 160 km/s, seyir momentinin 30000’e kadar olduğu konvansiyonel hatlardaki geçitlerde flaşör, çan ve bariyerden oluşan otomatik veya bekçili bariyer sistemi kurulacaktır” diye ibare bulunmaktadır.
120 Km/s.ve üzeri hızlar için hemzemin geçit önerilmemesi ve nedeni ilk paragrafta belirtilmiştir. Hemzemin geçitler için konulacak uyarı ve güvenlik sistemleri, sadece tren hızına göre değil, o bölgeden geçen tren sayısına göre belirlenmelidir. 24 saatlik zaman dilimi içerisinde, bölgeden geçen tren sayısı 6 ve üzeri için; Köy / mezra ve yerleşim alanlarına uzak seyrek kullanılan yollardaki geçitlerde: “Uyarı levhaları”, nüfus yoğunluğu 1000 ve altı olan yerleşim yerlerine 500 metre veya yerleşim yerlerinde olan geçitler için “Işıklı uyarı”, nüfus yoğunluğu 1000 ve üzeri olan yerleşim yerlerine 500 metre veya yerleşim yerlerinde olan geçitler için “Otomatik bariyer veya bekçili bariyerli sistem” asgari olarak kullanılmalıdır.

Genel

Genç YOLDER Yola Çıkıyor

TweetYOLDER’in, genç bakım personelinin katkılarıyla daha da güçlenmesine destek olmak, kuruma yeni katılan gençlerin beklentilerini yönetime yansıtmak, kurumda kuşaklar arası iletişimi güçlendirmek ve kalıcı bir genç demiryolu bakım personeli platformu oluşturmak amacıyla yola çıkan YOLDER’in genç üyeleri Yönetim Kurulu’ndan tam destek aldı. Bornova Belediyesi Altındağ Atatürk Kültür Merkezi Sivil Toplum Yerleşkesi’nde düzenlenen toplantıda Genç YOLDER […]

Devamı
Genel

OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTISI’NA ÇAĞRI

Tweet OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTISI’NA ÇAĞRI Sayın Üyelerimiz, Demiryolu Bakım Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (YOLDER) Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı 20 Nisan 2023 Perşembe günü 11.00-13.00 saatleri arasında TCDD 3.Bölge Müdürlüğü Kültür ve Sanat Merkezi, Alsancak/İZMİR adresinde yapılacaktır. İlk toplantıda yeterli çoğunluğa ulaşılamadığı takdirde ikinci toplantı 01 Mayıs 2023 Pazartesi günü aynı gündem ile aynı […]

Devamı
Genel

YOLDER Yönetimi görev dağılımı yaptı

TweetYOLDER Yönetim Kurulu üyeleri 23 Ekim 2021 Cumartesi günü çevrimiçi olarak düzenlenen Yönetim Kurulu Toplantısı’nda bir araya geldi. Toplantıda yeni dönemde izlenecek yol haritası görüşülürken, Yönetim Kurulu Üyelerinin görev dağılımı da yapıldı. Buna göre, Yönetim Kurulu Başkanlığına Şakir Kaya, Başkan Yardımcılığına Mesut Kuşçu, Genel Sekreterlik görevine Tarkan Erdemir, Saymanlığa ise Emre Yiğit seçildi. Metin Güneş […]

Devamı