Polat: Turizm bölgesine özel ring hattı kurulmalı

Demiryolu Yapım ve İşletim Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (YOLDER), Ekonomi Muhabirleri Derneği (EMD) İzmir Şubesi işbirliğiyle Selçuk’taki Çamlık Buharlı Lokomotif Açık Hava Müzesi’ne gezi düzenledi. Müzenin yeterince değerlendirilemediğine dikkat çeken YOLDER Başkanı Özden Polat, bölgeye Kuşadası, Selçuk, Efes ve Çamlık’ı içine alacak turistik demiryolu hattı yapılmasını önerdi.

Merkezi İzmir’de bulunan Demiryolu Yapım ve İşletim Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (YOLDER) ile Ekonomi Muhabirleri Derneği İzmir Şubesi’nin düzenlediği gezi, aileleriyle birlikte İzmirli gazetecileri demiryolcularla bir araya getirdi. Buharlı Lokomotif Açık Hava Müzesi’ni gezen gazeteciler, açık alanda sergilenen lokomotifleri fotoğrafladı, anı fotoğrafları çektirdi.

Çamlık adını Atatürk verdi

YOLDER Yönetim Kurulu Başkanı Özden Polat, dünyanın en büyük buharlı lokomotif müzelerinden birisinin bulunduğu bölgeye “Çamlık” adının Mustafa Kemal Atatürk tarafından verildiğini söyledi. Daha once adı “Aziziye” olarak anılan bölgeye Atatürk’ün 1937 yılında yaptığı bir ziyarette, çevredeki çam ağaçlarını görerek “Çamlık” adını verdiğini anlatan Polat müzeye ilişkin şu bilgileri Verdi:

“Burada bugün 35 tane orijinal buharlı lokomotif sergileniyor. En eskisi 1887 en yenisi 1952 yılına ait lokomotifler içinde Alman, İngiliz, Amerikan, İsveç ve Çekoslovak yapımı olanlar var. Çamlık tren istasyonu ülkemizde ilk tren yolu olan ve 1856 yılında İngilizler tarafından yapılan İzmir-Aydın tren yolunun en önemli istasyonu. Rampa çıkarken arıza yapan trenlerin tamiratları, bölgede çalışan trenlerin bakım, onarım ve su ikmalleri buradaki tamir atölyesinde yapılıyordu. Ayrıca bu istasyon kış aylarında kapanan demiryollarını açan ekiplerin görev beklediği bir istasyondu.”

“Turizm bölgesine özel ring hattı”

YOLDER Başkanı Özden Polat, turizm bölgesi içinde yer almasına ve büyük önem taşımasına karşın, Çamlık’taki tren istasyonunun turizm açısından yeterince değerlendirilemediğine dikkat çekti. İzmir Limanı’ndan Kuşadası, Selçuk, Efes ve Çamlık’ı içine alacak bir güzergaha özel bir ring hattı konulmasını öneren Polat, “Bu proje benim hayalim” diyerek şu görüşleri dile getirdi:

“Geçtiğimiz ay, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Sayın Binalı Yıldırım, Kültür ve Turizm Bakanımız Sayın Ertuğrul Günay ile birlikte Cumaovası-Tepeköy ikinci hattının temelini attı İzmir’de. Biz o törende Kültür ve Turizm Bakanımızın Ulaştırma Bakanımıza ‘Cumaovası’ndan Torbalı’ya gittik. Oradan Seçuk’a, Kuşadası ve Çamlık’a da gidelim’ diye önerisinde bulunmasını beklerdik. O törende bir start verilebilseydi, bu güzergahta yapılacak bir ring hattının İzmir’in ve bölgenin turizmine büyük katkısı olabilirdi.”

Buharlı Lokomotif Açık Hava Müzesi’nin arazisinin Devlet Demiryolları’na (TCDD) ait olduğunu belirten Özden Polat, müzenin bugün özel bir şirket tarafından işletildiğini söyledi. Polat, “Müzenin işletmecisi Atilla Mısırlıoğlu da çoğumuz gibi demiryolcu bir aileden geliyor. Kendisi Aziziye İstasyon şefi Hüsamettin Mısırlıoğlu’nun oğlu. 160 dönümlük bir arazide yer alan müzede aynı zamanda Atatürk’ün de kullandığı bir vagon bulunuyor” dedi.

 Polat: Demiryolcuların ücretleri iyileştirilmeli

YOLDER Başkanı Özden Polat, geçmişte, o günün koşullarında bir çok teknik olanaksızlıkla çalışan demiryolcuların bugün teknolojik olarak yol alırken daha farklı sorunlarla baş etmek zorunda kaldığını vurguladı. Özveriyle görev yapan yol personelinin çalışma koşullarının ve ücretlerinin iyileştirilmesini istediklerini belirten Polat, sözlerini şöyle sürdürdü

“YOLDER üyeleri, Türkiye’de bulunan 12 bin kilometrelik demiryolunun sürekli olarak trafiğe açık olması için, doğa koşulları nasıl olursa olsun, gece gündüz demeden çalışmasını sürdüren insanlar. TCDD Yol Dairesi çalışanları 2010 yılında gerçekleştirilen konvansiyonel hat yenilemesiyle 687 kilometreyle Cumhuriyet tarihinin rekorunu kırdılar. 2011 yılında planlanan 1117 kilometre yol yenilemesinin de yüzde 85’i tamamlanmış durumda. TCDD’nin yüz akı projelerinde hep bu emektar insanların alın teri var. Önümüzdeki günlerde demiryollarında ücret skalaları ile ilgili bir düzenlemeye gidilecek. Umarız Demiryolları’nın emektar personelinin bu önemli katkıları göz ardı edilmez.”

Genel

Genç YOLDER Yola Çıkıyor

TweetYOLDER’in, genç bakım personelinin katkılarıyla daha da güçlenmesine destek olmak, kuruma yeni katılan gençlerin beklentilerini yönetime yansıtmak, kurumda kuşaklar arası iletişimi güçlendirmek ve kalıcı bir genç demiryolu bakım personeli platformu oluşturmak amacıyla yola çıkan YOLDER’in genç üyeleri Yönetim Kurulu’ndan tam destek aldı. Bornova Belediyesi Altındağ Atatürk Kültür Merkezi Sivil Toplum Yerleşkesi’nde düzenlenen toplantıda Genç YOLDER […]

Devamı
Genel

OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTISI’NA ÇAĞRI

Tweet OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTISI’NA ÇAĞRI Sayın Üyelerimiz, Demiryolu Bakım Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (YOLDER) Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı 20 Nisan 2023 Perşembe günü 11.00-13.00 saatleri arasında TCDD 3.Bölge Müdürlüğü Kültür ve Sanat Merkezi, Alsancak/İZMİR adresinde yapılacaktır. İlk toplantıda yeterli çoğunluğa ulaşılamadığı takdirde ikinci toplantı 01 Mayıs 2023 Pazartesi günü aynı gündem ile aynı […]

Devamı
Genel

YOLDER Yönetimi görev dağılımı yaptı

TweetYOLDER Yönetim Kurulu üyeleri 23 Ekim 2021 Cumartesi günü çevrimiçi olarak düzenlenen Yönetim Kurulu Toplantısı’nda bir araya geldi. Toplantıda yeni dönemde izlenecek yol haritası görüşülürken, Yönetim Kurulu Üyelerinin görev dağılımı da yapıldı. Buna göre, Yönetim Kurulu Başkanlığına Şakir Kaya, Başkan Yardımcılığına Mesut Kuşçu, Genel Sekreterlik görevine Tarkan Erdemir, Saymanlığa ise Emre Yiğit seçildi. Metin Güneş […]

Devamı