2010 yılı 2011 yılına devrederken umutlarını, Cumhuriyet döneminin yol yenileme rekoru 687 kilometre ile afişleri süslüyordu yaldızlı cümlelerle…
2010 yılına ait yol yenileme rekorunun daha dumanı tüterken, zamanın ötesine limit koyan yol çalışanları ,2011 yılı bitmeden 832 kilometrelik yeni rekoru vücuda getirmenin sessiz ama gururlu huzurunu yaşıyorlardı.
Bir yılda en fazla yol yenileme rekorunun kırılması da, “pekiyi”nin yıldızı…
Sistematiğe bağlanan rekorlar ise kamuoyu nezdinde idarecilerin apoletleri olarak yer buluyordu, gülümseyen bakışların eşliğinde…
Dile kolay…
Yaz kış, yağmur çamur dinlemeyen, içinde bu toprakların demiryoluna hizmet aşkı yüklü, kiminde nasırlı eller, kiminde günlerin yorgunluğuna direnen göz kapaklarıyla yol çalışanlarının emeği, sabrı, sabırsızlığı var son iki yılın 1519 kilometresinin her santimetresinde…
Bir trenin sırtına sardığı yükle, binlerce hüzün, mutluluk, heyecanla yolculuğa çıkmasının ilk şartı 1435 milimetre içinde birbirine omuz vermiş raylar, bu rayların üzerinden trenlerin geçmesi için emek, gayret, sabır ve tecrübe üflemiş yol personelinin olması, yadsınamaz bir gerçektir…
Bu coğrafyaya ait “Hiçbir başarı cezasız kalmaz” sözü, yol personeli için “değiştirilemez”, hatta “değiştirilmesi teklif dahi edilemez” anayasal maddelerdendir…
Bu nedenle,
Görevde yükselme sınavlarında yol personeline yönelik akla hayale gelmeyen okul/bölüm varyasyonlarının konulmasına,
Onca yorgunluğun, sıkıntının arasında alınan diplomaların bir gecede duvar süsü yapılmasına, Yıllardır vekaleten yürütülen görev için açılan sınavlarda “Sizin başvuru hakkınız yok” denmesine,
Çalışma yaşamının en temel beklentilerinden olan yükselmenin önüne kalın, yıkılmaz barikatlar kurulmasına
…..
…..
Ne kadar teşekkür etsek azdır.
Yine de tatlı yiyelim, tatlı konuşalım…
Biz 2012 yılında da yeni rekorlar kıracağız…
Siz de zaten
“Umutlarımızı…”