Demiryolu Yapım ve İşletim Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (YOLDER) Genel Başkanı Özden Polat, Türk Ulaşım-Sen Genel Başkanı Nazmi Güzel’i ziyaret etti.
Güzel, Türk Ulaşım-Sen’e üye 7 bin 500 üyenin yaklaşık 4 bin 600’ünün demiryolu personeli olduğunu belirtti.
Demiryolları’nda çalışanların özellikle ünvanlar konusunda ciddi sıkıntıları olduğunu dile getiren Nazmi Güzel, “Bu sene yapılan toplu sözleşmeler de dahil olmak üzere yetkili sendika olarak tüm toplantılara katıldık. Başından beri demiryollarında çalışanların özellikle ünvan sayısının çok fazla olmasından dolayı çok ciddi ücret kaybının olduğunu biliyoruz” dedi. Demiryolları’nda bir dönem 608 ünvanın fiilen bulunduğunu dile getiren Nazmi Güzel, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bizim arkadaşlarımız haklı olarak temel ücretlerin tavanında farklı kuruluşlarda ücret alan ünvandaki arkadaşlarla biz neden tavandan almıyoruz? diye zaman zaman sorguluyor. Haklı olarak. Ama bu sorgulamada temel faktör demiryollarındaki ünvanların çok fazla olması. Buna bir örnek de verirsek eğer, geçen sene bize bağlı olan Devlet Hava Meydanları’nda (DHM) beş temel ücret grup var. Beşinci grupta DHM’de 12 ünvan varken bizde 49 ünvan vardı. Daha önceden bu 100 rakamına kadar uzanıyordu. Bir zamanlar 608 ünvan vardı fiilen uygulanan. Bu kadar ünvanı beş grup arasına sıkıştırıp aralarında da hiyerarşik bir fark bulmak çok kolay değil.”
Ünvanların sadeleşmesi gerektiğini dile getiren Türk Ulaşım-Sen Genel Başkanı Nazmi Güzel, şu an Türkiye’de en büyük haksızlığın ise fazla mesai konusunda yaşandığını vurguladı. Yapılan çalışmalardan kısa sürede sonuç almanın zor olduğunu belirten Nazmi Güzel, “Türkiye’de kısa sürede herşeyi düzelmesi beklenmiyor, ilk zamanlar biz kendi kendimize mi konuşuyoruz derdik. Sonra gördük ki yine de bir kısmı dikkate alınıyor” dedi.
Yol personelinin Demiryolları’nda en çok yorulan personel olduğuna değinen Güzel sözlerini şöyle sürdürdü:
“Bunlar Bunlar yoldan teknik işten sorumlu. Düz lise mezunu yol çavuşu aldılar. Yolda ne yapacak? Teknik iş yapan mutlaka teknik lise mezunu olmalı ve ona göre ücret almalı. Ücret yönünden yol personeli büroda çalışanla karşlaştırmamak gerek. Birinci önceliğimiz demiryollarını yaşaması ayakta kalması çok önemli.Bugün yarın personel kanunu gündemde. Demiryolu yüzde 50’si özelleştirirse bu personel nereye gidecek?”
YOLDER Genel Başkanı Özden Polat, Türk Ulaşım Sen Genel Başkanı Nazmi Güzel’e sorunlarına gösterdiği duyarlılık için teşekkür etti. Tekerleğin dönmesi için gece gündüz demeden büyük emek harcayan yol personelinin haklarının iyileştirilmesi için çalıştıklarını dile getirdi. Polat, ziyaret sonunda Nazmi Güzel’e YOLDER’in flamasını armağan etti.