Gündüz yenileniyor, gece hizmet veriyor

Manisa – Salihli arasındaki demiryolları 48 yıl aradan sonra yenileniyor. Sabah başlayan yenileme çalışmaları gün boyu sürüyor, demiryolu saat 18.00’den sonra trafiğe açılıyor. Yenileme çalışmaları tamamlandığında, konteynır taşıyan her bir vagon 10 ton daha fazla yük taşıyacak. Tren hızı saatte 90 kilometreden 160 kilometreye çıkacak.

Demiryolu Yapım ve İşletim Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (YOLDER) Başkanı ve TCDD 3. Bölge Yol Bakım Onarım Müdürü Özden Polat, 421 kilometrelik Basmane – Afyon demiryolu hattının Manisa – Salihli arasındaki 64 kilometrelik kesiminde yol yenileme çalışmalarının Türkiye’de ilk kez Alman-Türk ortaklığı bulunan bir şirketle yürütüldüğünü söylüyor. TCDD Yol Dairesi ve yol çalışanlarının her yıl uzunluğu daha da artan bir biçimde yol yenilemesi yaptığını anlatan Özden, sürdürülen çalışmalarla ilgili şu bilgileri veriyor:

“Türkiye’de dört adet hızlı yol yenileme makinası bulunuyor. Ancak şu an hepsi farklı bölgelerde süren yenileme çalışmalarında görevli. Bu nedenle ilk defa bu bölgede farklı bir uygulamaya giderek çalışmayı bir Alman-Türk ortaklığı bulunan bir demiryolu firmasıyla gerçekleştiriyoruz. Bu çalışmayla ilk defa yabancı bir şirketin çalışma tarzını, teknolojik olanaklarını görme olanağı da bulduk. Demiryolları için farklı bir deneyim oldu bu çalışma. Demiryolu yenilemede uzman firmanın 17 görevlisi de bizimle çalışıyor.”

YOLDER Başkanı Özden Polat’ın verdiği bilgiye göre, TCDD’nin elindeki makinaların bir üst modeli olan hızlı yol yenileme makinası adeta bir fabrika gibi çalışıyor. Bir yandan rayları döşüyor, bir yandan eski traversleri sökerek, yenilerini döşüyor. Ardından TCDD kendi araçlarıyla buraj ve reklaj çalışmasını gerçekleştiriyor. 1963 yılında bu yol 600 kişinin çalışmasıyla, insan gücü ağırlıkla yapılırken, bugün vagonlarla birlikte yaklaşık 360 metre uzunluğundaki hızlı yol yenileme makinasının katkısıyla bu işler artık 50 kişiyle yapılıyor. Polat, sözlerini şöyle sürdürüyor:

“Yenileme kullanım ömrünü tamamlamış hatlarda gerçekleştiriliyor. Yollar dünya standartlarına ulaşıyor. 2010 yılında gerçekleştirilen 687 kilometrelik konvansiyonel hat yenilemesi ile Cumhuriyet tarihinde bir rekor kırılırken, 2011 yılında yapılması planlanan 1117 kilometre yol yenilemesinin ise yüzde 85’i tamamlandı. Yıl sonuna kadar tamamının bitirilmesi planlanan demiryolu çalışmasıyla, demiryolcular yeni bir rekora imza atacaktır.”

Manisa – Salihli arasındaki güzergahta 1963 yılından bu yana ilk kez yol yenileme çalışması yapıldığını belirten YOLDER Başkanı Özden Polat, bölgede Temmuz ayında başlayan 64 kilometrelik yol yenileme çalışmasının Kasım ayının başında biteceğini söylüyor. Polat, yenileme çalışması bittiğinde her bir vagonun 10 ton daha fazla yük taşıyacağını, tren hızının da 90 kilometreden 160 kilometreye çıkacağını vurguluyor.

Demiryolu Yapım ve İşletim Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (YOLDER) Başkanı ve TCDD 3. Bölge Yol Bakım Onarım Müdürü Özden Polat, ülke genelindeki 12 bin kilometrelik demiryolunun sürekli trafiğe açık bulunması için 7 ayrı bölgedeki hat bakım ve onarım işlerinde çalışan YOLDER üyelerinin görev yaptığını belirtiyor.

“Bizim hedefimiz tekerleğin her şart altında dönmesidir. Bu nedenle YOLDER personeli hava, yol koşulları ne olursa olsun tüm zorluklara karşın çalışmalarını sürdürür” diyen Polat’ın verdiği bilgiye göre, sabah saat 09.00’de başlayan çalışmalar, program dışı bir aksilik olmaması durumunda saat 18.00’de bitiriliyor. Yol saat 18.00’den sonra trafiğe açılıyor. Yenilenme çalışmaları sürerken, bir yandan da demiryolu ulaşımı ve taşımacılığı aksaksız sürüyor.

Yol yenilemesine ilişkin bilgiler Yol yenileme çalışmasında değişen eski traverslerin her biri 275 kilogram, yeni traversler 305 kilogram ağırlığında. Bir kilometre hatta 1600 travers bulunuyor. Yeni rayların bir metresinin ağırlığı 60 kilogram. Bir traverste 4 bağlantı elemanı bulunuyor. Yine 1 kilometre yolda 2 milyon 250 bin metreküp balast (bazalt taşı) kullanılıyor.

Genel

Genç YOLDER Yola Çıkıyor

TweetYOLDER’in, genç bakım personelinin katkılarıyla daha da güçlenmesine destek olmak, kuruma yeni katılan gençlerin beklentilerini yönetime yansıtmak, kurumda kuşaklar arası iletişimi güçlendirmek ve kalıcı bir genç demiryolu bakım personeli platformu oluşturmak amacıyla yola çıkan YOLDER’in genç üyeleri Yönetim Kurulu’ndan tam destek aldı. Bornova Belediyesi Altındağ Atatürk Kültür Merkezi Sivil Toplum Yerleşkesi’nde düzenlenen toplantıda Genç YOLDER […]

Devamı
Genel

OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTISI’NA ÇAĞRI

Tweet OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL TOPLANTISI’NA ÇAĞRI Sayın Üyelerimiz, Demiryolu Bakım Personeli Dayanışma ve Yardımlaşma Derneği (YOLDER) Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı 20 Nisan 2023 Perşembe günü 11.00-13.00 saatleri arasında TCDD 3.Bölge Müdürlüğü Kültür ve Sanat Merkezi, Alsancak/İZMİR adresinde yapılacaktır. İlk toplantıda yeterli çoğunluğa ulaşılamadığı takdirde ikinci toplantı 01 Mayıs 2023 Pazartesi günü aynı gündem ile aynı […]

Devamı
Genel

YOLDER Yönetimi görev dağılımı yaptı

TweetYOLDER Yönetim Kurulu üyeleri 23 Ekim 2021 Cumartesi günü çevrimiçi olarak düzenlenen Yönetim Kurulu Toplantısı’nda bir araya geldi. Toplantıda yeni dönemde izlenecek yol haritası görüşülürken, Yönetim Kurulu Üyelerinin görev dağılımı da yapıldı. Buna göre, Yönetim Kurulu Başkanlığına Şakir Kaya, Başkan Yardımcılığına Mesut Kuşçu, Genel Sekreterlik görevine Tarkan Erdemir, Saymanlığa ise Emre Yiğit seçildi. Metin Güneş […]

Devamı